Vi är tillgängliga 08-24, 7 dagar i veckan. Sälj, köp & byt bil utan att lämna hemmet med landets snabbaste chaufförsservice.

Köpvillkor för e-handel

Allmänt

För att få handla hos Riddermark Bil AB måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår onlinebutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Riddermark Bil, kommer detta att polisanmälas.

Orderbekräftelse

När du gjort en beställning skickas ett mail till den e-postadress du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och kan vara bra att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst.

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive eventuell moms. Fraktkostnad kan tillkomma, se ytterligare information nedan. Riddermark Bil reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå online och i butik.

Leveranstid

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Läs mer om fraktsätten, priser och leveranstid i kassan. Vi använder oss av bl.a. Zäkra och Tidler för hemleverans av din bil samt DBS Schenker för leverans av andra varor. Vi skickar endast bilar och varor inom Sveriges gränser. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av ombud eller transportör.

Om du mot förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundservice på kundservice@riddermarkbil.se så hjälper vi dig att returnera varan.

Säkerhet

När du handlar hos oss förflyttas du till en krypterad säker sida där betalningen sker. Inga kontouppgifter eller personuppgifter lagras av oss. Kortbetalningarna innefattas av säkerhetsstandard 3D-Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för att säkerställa säkra betalningar över internet.

Betalning

Vi samarbetar med flertalet banker och betalningslösningar för både direktbetalningar och bilfinansiering. I kassan kan du läsa mer om vilka betalningsmetoder som finns att tillämpa för varje enskild affär. Våra vanligaste betalningsmetoder är:

DNB. Du kan ta del av deras villkor  här.

Zaver. Du kan ta del av deras villkor  här

Swish. Vi hänvisar dig till din bank för villkor avseende Swish, då de skiljer sig mellan bankerna.

Bytesrätt

Du som handlar online på riddermarkbil.se har bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Bytesrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick och har brukats mindre än 200km från leverans. Kontakta kundtjänst för att byta dina varor. Fraktkostnader och expeditionsavgifter vid bytet står konsumenten själv för.

Byteshantering via kundservice

Returen är inte godkänd förrän Riddermark Bil kontrollerat varan. Vid godkänd retur och bytesrätt hjälper vår kundtjänst dig att byta till annan produkt från vårt lager.

Ångerrätt

Vid köp på distans har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att du eller någon av dig angiven person tagit emot en beställd vara.

Om du vill ha rätt till full återbetalning för en vara om du ångrar ditt köp får du inte hantera varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Skulle du hantera varan utöver detta har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag som motsvarar vad varan minskat i värde, eller motsvarande åtgärdskostnader som uppstått i samband med sådan hantering. Ärenden gällande värdeminskning under ångerfristen hanteras individuellt.

Om du vill ångra ett köp ska du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till vår kundtjänst. För en smidig hantering rekommenderar vi dig att kontakta vår kundtjänst via Webbplatsen. Du ska då ange ditt namn, din adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, registreringsnummer, e-postadress och vid köp av flera varor, vilka varor du önskar ångra köp av i meddelandet. Du kan också välja att använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det att du sänder ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen löpt ut.

Vi betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum vi tog emot ditt meddelande om utövande av ångerrätten. Vid ånger av en vara får vi dock vänta med återbetalningen tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka. Återbetalningen kommer att ske till dig via det betalningsalternativ som du valde om det inte finns hinder för sådan återbetalning eller om inte annat överenskommits.

Returnering vid ånger- eller bytesrätt.

Vår kundtjänst hjälper dig med bokning av frakt för din retur. Vid utnyttjande av ånger- eller bytesrätten står kunden för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under handläggningstiden, ångerfristen eller transporten. Det åligger kunden att säkerställa att varan levereras till Riddermark Bil AB i samma skick som då köpet genomfördes. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt”.

Ej mottagen leverans

I det fall kunden ej är på plats vid leveranstillfället och varan därmed inte kan levereras kan kunden debiteras för kostnader som uppstår i samband med returfrakten.

Garanti och reklamation

Om konsumenten vill åberopa vår garanti på grund av ett fel på varan ska denne snarast möjligt underrätta Riddermark Bil AB. En reklamation måste alltid göras inom skälig tid och inom den tid och högsta körsträcka som garantin omfattar. Sker inte detta förlorar konsumenten sin rätt att göra gällande garantianspråk.

Riddermark Bil AB har rätt att debitera konsumenten för kostnader för besiktning eller liknande undersökning som beror på en ogrundad reklamation, om konsumenten i förväg informerats om dessa kostnader.

För fullständiga garantivillkor, se vår hemsida och  garantivillkor.

Riddermark Bil AB förbinder sig att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Kontaktuppgifter vid ånger, byte eller reklamation

Riddermark Bil AB
Gustavslundsvägen 18
167 51 Bromma
08-590 930 40
kundtjanst@riddermarkbil.se

Personuppgifter och sekretess

Du kan ta del av Riddermark Bils integritetspolicy  här.

Reservation

Vid eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror hos Riddermark Bil har företaget rätt att häva köpet och återbetala eventuella betalningar gjorda av dig. Vi kontaktar i sådant fall dig för att se hur detta på bästa sätt ska lösas, då du har möjlighet att välja en annan vara istället för att få din betalning tillbaka.

Riddermark Bils varor och tjänster tillhandahålls i första hand för kunder och företag som avser bruka bilen. Handlar du i egenskap av bilhandlare eller exportör med avsikt att bedriva ytterligare försäljning kan Riddermark Bil komma att annulera köpet.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Bolagsinformation

556750-7693
Riddermark Bil AB
Gustavslundsvägen 18
167 51 Bromma
08-590 930 40
info@riddermarkbil.se