Vi är tillgängliga 08-24, 7 dagar i veckan. Sälj, köp & byt bil utan att lämna hemmet med landets snabbaste chaufförsservice.

 
Fyrhjulsdrift
Leasebar
Dragkrok
    Filter
Mina
favoriter
Min
önskelista
Rensa
filter

Just nu bilar till salu

Är du intresserad av att köpa en begagnad Mercedes-Benz X-Class?

När Mercedez-Benz introducerade sin x-klass i sitt modellprogram år 2017 var det många som höjde på ögonbrynen. Varför gjorde man det? Det var nämligen första gången det ikoniska bilmärket med sina rötter i Stuttgart hade en pickup i sitt modellprogram. Den andra anledningen till att många höjde på ögonbrynen sägs ha varit det faktum att den första generationens (och hitintills enda) X-Klass delade mycket teknik och design med Nissan Navara och Renault Alaskan. Där Mercedes-Benz satt sin egen prägel på X-klass är den interiöra utformningen och designen. Även om X-klass i botten inte är en Mercedes-Benz så är det många motorjournalister och brukare som menar att här har man lyckats med att få bilen att kännas mer premium och lyxig än sina två syskon ifrån Nissan och Renault. Varav man också gav nybilskunderna möjligheten att ha beställa sin X-klass med både läderklädsel och träinteriör(!).

Begagnad X-Klass pickup dubbelhytt 4MATIC

Fyrhjulsdrift är standard för alla olika motoralternativ för X-klass som bjudits ut på den svenska nybilsmarknaden. Det är inte bara fyrhjulsdrift eller 4MATIC som Mercedes-Benz kallar det som varit standard i de nya X-klass som levererats ut till slutkunderna i Sverige. I sin iver att sticka ut ifrån mängden i det populära segmentet med pickuper har Mercedes-Benz i Sverige kommunicerat att X-klass även skulle vara ett alternativ för de nybilskunder som söker efter en SUV. Förutom 4MATIC var automatlåda och backkamera även standard för nybilskunderna. Alla X-klass som saluförts som nya i Sverige har levererats med dubbelhytt och fem sittplatser.

Vid lanseringen i Sverige hade kunderna två olika paketutföranden att välja emellan: PROGRESSIVE eller POWER. Det senare paketet, POWER, var tänkt att tilltala de köpare som önskade en lyxigare SUV. Förlåt inte SUV, pickup ska det vara. De som ville ha en lyxigare pickup ansågs vara den målgrupp som skulle tilltalas av POWER paketet. POWER paketet lockade med bl.a. 19 tums fälgar, el-justerbara framstolar, takrails, 2-zons klimatanläggning, LED-ljus med mera. PROGRESSIVE utförandet hade vid sverigelanseringen dragkrok som standard. Oavsett vilket paketutförande de begagnade X-klass som är i trafik i Sverige har så har det ett rymligt flak. Flaket är såpass rymligt att det går att lasta europapall på bredden. I ärlighetens namn är Mercedes-Benz X-klass i de flesta andra, och även våra, ögon en Transportbil även om marknadskommunikationen vid lanseringen ville göra gällande att X-klass även skulle fungera som ett alternativ till de kunder som varit på jakt efter en SUV

background