Riddermark Bil är störst i Sverige på att köpa och sälja begagnade bilar. Förra året sålde vi omkring 50 000 bilar. Det hade vi aldrig kunnat bli om inte våra kunder gillat det vi gör. I veckan har Aftonbladet publicerat en granskning av Riddermark Bil. Mycket av innehållet är hårdvinklat och orättvist. En del bygger på direkta felaktigheter. Det är klart vi är upprörda över Aftonbladets anklagelser. Vi känner inte igen oss. Men där finns också korn av sanning. Det har hänt, och händer fortfarande, att medarbetare gör fel. Vi lever på att köpare och säljare av bilar har förtroende för oss. Varje gång vi misslyckas med att möta deras förväntningar sätts vårt förtroende på spel. Artiklarna i Aftonbladet är en brutal påminnelse om att arbetet med att upprätthålla en sund och schyst företagskultur aldrig är färdigt. Vi tar nu nya tag för att säkra att alla som jobbar hos oss förstår och lever efter våra värderingar, med utbildning och träning. Vi skärper också våra processer för att förhindra fel när vi köper in, kvalitetssäkrar och säljer bilar. För några månader sedan öppnade vi en anläggning i Strängnäs dit vi tar alla bilar som vi köper in i hela landet. Där undersöks de noga. Alla reparationer och åtgärder som behövs vidtas innan bilen läggs ut till försäljning. Vi har investerat över en halv miljard kronor i anläggningen, just för att bilarna vi säljer ska hålla en hög, jämn kvalitet. Detta arbetssätt är vi ensamma om i Sverige. Jag vet att vi är bra på det vi gör. Jag vet också att vi kan bli bättre. Om du har synpunkter eller frågor är du varmt välkommen att höra av dig till mig på vd@riddermarkbil.se